جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۰۹:۵۳

جلوگیری از سرمایه‌گذاری‌های موازی در بنادر کشور

باشگاه خبری فراساحل: مدیر کل بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سند طرح جامع بنادر بازرگانی کشور از سوی مرکز مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی در حال تدوین است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران درنشست بررسی طرح جامع بنادر بازرگانی ایران گفت: امیدواریم با بازنگری در طرح جامع بنادر بازرگانی ایران، زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه بندر نوشهر بیش از پیش فراهم شود. سیاوش رضوانی با اشاره به مزیت‌های بندر نوشهر خاطر نشان کرد: بندر نوشهر با آبخور 5.5 متر و امکان پهلودهی کشتی‌هایی با ظرفیت 6500 تن، از وضعیت مناسبی در بین بنادر شمالی کشور برخورداراست، ضمن اینکه ظرفیت سالانه‌این بندر پنج میلیون تن است.

در این نشست که در بندر نوشهر برگزار شد، مدیر کل مرکز بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی نیز اظهار داشت: با ارتقاء نسل بنادر، نقش بنادر باید متناسب با حمل و نقل بین المللی تغییر کند. دکتر محمدعلی حسن زاده با اشاره به ضرورت مشخص شدن جایگاه حمل و نقل دریایی در اقتصاد کشور عنوان کرد: با تکیه بر اقتصاد دریا محور می‌توان از موهبت عظیم الهی در سواحل 5800 کیلومتری در شمال و جنوب کشور استفاده لازم را برد به گونه‌ای که در این بخش از دیگر کشورهای همسایه عقب نمانیم. وی از ابلاغ سیاست‌های دریا پایه در آینده نزدیک خبر داد و گفت : براساس سیاست‌های دریا پایه، جایگاه دریا در حوزه‌های اقتصاد ،سیاست، امنیت ، رفاه و... ارتقاء خواهد یافت. مدیر کل بررسی‌ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادرودریانوردی ادامه داد: در این راستا سند طرح جامع بنادر بازرگانی کشور توسط مرکز مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی در حال تدوین است.

مدیر کل مرکز مطالعات راهبردی سازمان بنادر خاطر نشان کرد: طرح جامع بنادر ضمن بررسی دقیق و جامع ظرفیت‌های بنادر تجاری کشور، از سرمایه‌گذاری‌های نامناسب و موازی در بنادر 11گانه کشور جلوگیری خواهد کرد. وی تدوین استراتژی در زمینه بررسی میزان عرضه و تقاضا کالا در سطح دریای خزر و ترافیک دریایی در این دریا را از دیگر سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی در طرح جامع برشمرد. در ادامه با حضور شرکت مشاور سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه تهیه طرح جامع بنادر بازرگانی ایران، پیش‌نویس طرح جامع بندر نوشهر با حضور مسئولان و کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت .



  کد خبر : 2308
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :